lørdag den 14. maj 2011

Under en strålende sol!

I dag siger kalenderen d. 14. maj 2011, hvilket betyder at i morgen er vores sidste dag i Indien og at vi om kun to dage vender hjem til lille, skønne Danmark! Det betyder også at vores tre måneder lange eventyr er ved at være slut, og hvor har det været spændende! Vi har haft utroligt mange gode oplevelser og fået skabt en fantastisk masse dejlige minder, og vi føler os virkeligt privilegerede. Nu glæder vi os til at komme hjem til vores skønne familier og venner i Danmark! Men inden vi vender snuden hjemad skal I da lige have en lille opdatering på hvad vi har foretaget os de sidste to uger, hvor vi har været i Indien.

Vi tilbragte de første 10 dage i Goa, hvor den stod på en rigtig lækker badeferie. Der var pool på vores hotel og vi boede 1 km fra den flotte strand Palolem Beach. Herfra tog vi også ud og sejlede to gange, og den ene gang var vi så heldige at se delfiner! Ellers brugte vi bare tiden på at slappe af og ligge i solen, og når det blev for varmt, flygtede vi til vores dejligt afkølede hytte. Alt i alt var det nogle rigtigt skønne dage, hvor vi lige kom ned i gear igen efter travlheden den sidste tid i Nepal! I kan få et lille indtryk af det hele på billederne her:

I onsdags ankom vi så til Delhi, hvor der – utroligt nok – er endnu varmere, end der var i det sydlige Goa. Her har vi leget turister et par dage og har fået set nogle af de flotte bygninger og monumenter, som byen er kendt for. Det er dog lidt svært at holde varmen ud alt for længe, så her har vi også fået set vores hotel godt indefra. Delhi er ret kaotisk og overvældende, men vi er heldigvis lidt hærdede fra vores tid i Nepal. Dog synes vi det er værre her i Delhi, og det er nok ikke en by, vi lige drømmer om at skulle besøge igen en anden gang. Men vi har vist også fået set størstedelen af de ting, der er at se her. Her kan I også se lidt af det:

India Gate

Ved Purana Qila - et gammelt fort

Purana Qila

og igen.. :)

Humayuns Tomb - et kæmpe mausoleum

Baha'i templet som er formet som en lotusblomst

Fredagsmoskeen Jama Mashid - Indiens største moské

Og benene skulle være dækkede så vi lånte nogle skønne dragter.. :)

I morgen tager vi den lange tur til Agra (turen tager 4,5 timer fra vores hotel!), hvor vi bl.a. skal se det smukke Taj Mahal. Bagefter bliver vi kørt til lufthavnen og efter nogle timers ventetid der påbegynder vi vores 14-timer lange hjemrejse. Hvis der er internet i lufthavnen, lægger vi måske lidt billeder op fra dagen i morgen, men ellers vil vi bare sige: See you, Denmark! Vi glæder os J